dobbelspel yahtzee

Dobbelspel review: ‘Buccaneer Bones’

Niets lijkt meer te passen bij een piraten thema dan een dobbelspel. Terwijl veel van de spellen waarbij dobbelstenen geworpen moeten worden op geluk gebaseerd zijn, is Buccaneer Bones van Wattsalpoag Games een totaal ander soort dobbelspel.

Het spel geeft een verfrissend aantal tactische speelmogelijkheden waarbij deelnemers hun schip aan de hand van de worpen van de dobbelstenen moeten verplaatsen gebaseerd op strategie. Buccaneer Bones is momenteel een van de meest populaire verkochte spellen op de snelle spellen markt. Voor spelers die het spel kopen zal iedere cent het waard zijn. De dobbelstenen zijn aangepast zodat verzamelaars en RPG spelers ook buiten het spel kunnen genieten van de dobbelstenen met een schat aan tegels en penningen.

Iedere speler die aan de beurt is krijgt 4 basis dobbelstenen. Two-of-a-kind betekent dat het schip met dat aantal door kan gaan naar zee, terwijl een Three-of-a-kind betekent dat de tegel de weg naar zijn doel-eiland neem. ALs een schip zich in een buitenlandse haven bevindt, krijgt de speler een bonus: ! extra leven,of een bonus reroll.Spelers moeten navigeren op basis van hun worpen, maar de truc van Buccaneer botten is om te bepalen hoe de bonussen behouden kunnen worden in de race terug met de schat. De eerste speler die drie schatten verzameld wint het spel, maar om ze naar de wal te krijgen betekent dat verzwakking van de vloot door af te zien van bonussen.

Buccaneer Bones is een dobbel-spel voor één tot vier spelers van acht jaar en ouder. Het is een vrij snel spel, meestal zo’n 15 minuten afhankelijk van het aantal spelers. Varianten bevatten een familie versie die de dief/verdediger regels laat verdwijnen en solo spelen waar een enkele kapitein probeert om de schat zo snel mogelijk te bemachtigen.

Trefwoorden: , ,